تقویت تفكر محوری در دانش آموزان
مجتمع آموزشی مهاد
مدارس غیر دولتی مهاد
درباره وبلاگ


به وبلاگ مجتمع آموزشی مدارس مهادخوش آمدید

داستانهاى بحارالانوار را در واقع بايد جز خواندنى ترين و آموزنده ترين بخش هاى كتاب ارزشمند و معتبر بحارالانوار علامه بزرگوار مجلسى قلمداد نمود.  محتواى معنوى و علمى كتاب به راستى تداعى گر معناى عميق نام آن ((درياهاى نور)) است. علامه مجلسى جامع علوم اسلامى بود و در تفسير، حديث ، فقه ، اصول تاريخ ، رجال و درايه سرآمد روزگار خود محسوب مى گشت . داستانهاى اين مجموعه در سه بخش تدوين گرديده است : بخش نخست به داستانها و روايت هاى مربوط به چهارده معصوم عليه اختصاص دارد. بخش دوم با عنوان معاصرين چهارده معصوم عليهم السلام نكته ها و گفته ها مى باشد. پيامبران عليهم السلام و امتهاى گذشته نيز عنوان بخش سوم كتاب را تشكيل مى دهد

یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

به گفته این كارشناسان نظام جدید به صورت تدریجی اجرا می شود لذا پس از استقرار ششم ابتدایی و دوره‌های جدید این نظام، دوره پیش‌دانشگاهی برای همشه حذف و دیپلم آموزش‌وپرورش و دوره‌های تحصیلی تعلیم و تربیت 12 ساله خواهد شد. یكی از معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش همدان در این باره گفت: تكمیل و عملی شدن مهارت های زندگی در پایه ششم ابتدایی با توجه به در نظر گرفتن ماده درسی مهارت های زندگی در آن پایه یكی از فواید اجرای طرح نظام 3-3-6 است. 'زهرا خداویسی' اظهار داشت: اختصاص دروس تفكر و پژوهش و كار و فن آوری در برنامه درسی پایه ششم كه لازمه زندگی امروزی و نظام آموزش و پرورش است از دیكر مزایای اجرای این طرح است. وی گفت: بالا رفتن سن دانش آموزان برای ورود به مقطع بالاتر ، از بین رفتن خلاء بین پنجم ابتدایی و اول راهنمایی ، كاهش افت تحصیلی ، كاهش استرس و اضطراب دانش آموزان برای ورود به دوره راهنمایی از دیگر مزایای این طرح است. یكی دیگر از معلمان ابتدایی همدان نیز گفت: با توجه به این كه دانش آموزان در این سن هنوز آمادگی مواجه شدن با گروهی از معلمان را ندارند(برای هر درس یك معلم ) پایه ششم می تواند این امر را یك سال به تاخیر بیاندازد و دانش آموزان آمادگی بیشتری پیدا كنند. 'فاطمه محمدپور' افزود: سطح دروس راهنمایی با ابتدایی خیلی نزدیك به هم نیست كه پایه ششم می تواند این خلاء را پر كند و دانش آموز را آماده كند. وی اضافه كرد: كمبود معلم و امكانات كافی و برنامه ریزی شده در مدارس ابتدایی ، عدم توانایی برخی از آموزگاران و دبیران برای آموزش تعداد متنوع كتاب های درسی با مفاهیم متنوع از معایب و مشكلات اجرای طرح است. وی اظهار داشت: تمایل نداشتن دانش آموزان به تحصیل در همان مدرسه ، اختلاف سنی ، جسمی و روحی و روانی زیاد بین پایه های ابتدایی پایه اول تا پایه ششم، اجرا نكردن طرح به صورت آزمایشی در منطقه ای محدود از دیگرز معایب این طرح است. وی اضافه كرد: توجیه خانواده ها و دانش آموزان ،تخصصی شدن دروس پایه های چهارم تا ششم ابتدایی فراهم كردن امكانات و تامین نیروها قبل از شروع سال تحصیلی راهكارهای بهترشدن اجرای نظام 3- 3-6است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان گفت: ساختار جدید آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری در سراسر كشور به اجرا درآمد كه این ساختار جدید به نظام 3-3-6 معروف است و در واقع در دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله (شش سال) و دوره متوسطه نیز به دو دوره سه ساله تقسیم می شود. 'معصومه معصومیان' افزود: در استان همدان از سال گذشته به دنبال رونمایی سند تحول بنیادین در تاریخ 22 آذر ماه ستاد استانی و به تبع آن ستادهای شهرستانی تشكیل شد. وی اضافه كرد: وظیفه این ستاد در استان ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای استقرار نظام جدید بود و هفت كمیته كاری تشكیل و وظایف هر یك تعیین شد و در نهایت در بخش فضا و تجهیزات با اهتمام اداره كل نوسازی و تجهیزات زمینه های این اقدام مهیا شد.

وی اظهار داشت: در بخش نیروی انسانی اعزام 150 نفر از معلمان مجرب و برتر استان در دوره های تامین مدرس و آموزش بیش از دو برابر كلاس های ششم ابتدایی پیش بینی شد كه در طول تابستان آموزش نیروی انسانی صورت گرفت. وی افزود: برای اجرای موفق نظام 3-3-6 حمایت و پشتیبانی علمی از معلمان پایه های دوم و ششم با دوره های ضمن خدمت، كارگاه های آموزشی و دعوت از مولفان كتب جدید التالیف در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد. معصومیان گفت: ساماندهی تجهیزات مورد نیاز نیز یكی از محورهای اساسی فعالیت ها بود كه در استان همدان انجام شد و در حال حاضر استقرار نظام با موفقیت در حال اجرا است. وی در خصوص نقش و مشاركت مردم در اجرای موفق این نظام آموزشی گفت: همانگونه كه در نشست رونمایی سند تحول بنیادین رییس جمهوری تاكید كرد كه در روند اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش همه دستگاه های اجرایی و مردم مسوول هستند این امر وظیفه مسوولان و متولیان را مضاعف می كند. وی اظهار داشت: تدوین كتاب های درسی بر اساس برنامه درسی ملی و منطبق با اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تغییر روش های سنتی تدریس به دنبال تغییر محتوا و رویكرد جدید یاددهی و یادگیری در نظام آموزشی و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی توجه خاص به پرورش تفكر روحیه پژوهشی دانش آموزان ، گسترش پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در مناطق دورافتاده با تاكید بر دختران بازمانده از تحصیل ، استفاده از پتانسیل های موجود آموزش و پرورش و ساماندهی منابع انسانی و مادی موجود از نقاط قوت ساختار آموزشی 3-3-6 است. وی گفت: در خصوص تغییر ساختار نظام آموزشی و پرورشی، اطلاع رسانی بسیار خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفت اما از سایر دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی و اصحاب رسانه در خصوص تبیین اهداف ساختار جدید انتظار بیشتری وجود دارد.

مدیركل آموزش و پرورش همدان نیز در این خصوص گفت: فضای آموزشی پایه ششم ابتدایی در همدان تامین شد و در این زمینه هیچ مشكلی وجود ندارد. 'عباس حسنی محتشم' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای فضاهای آموزشی ششم ابتدایی در استان همدان در سال تحصیلی 92-91، 107 طرح نیاز بود كه 51 طرح به صورت پیش ساخته و 56 طرح به صورت احداثی به بهره برداری رسیده است. وی با بیان اینكه آموزش و پرورش همدان در زمینه تامین نیروی انسانی ششم ابتدایی نیز هیچ مشكلی ندارد افزود: به منظور اجرای سیاست تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای نظام جدید آموزشی 3-3-6 و آماده سازی فضاها و ساماندهی نیروها كارهای بزرگی در این استان انجام شده است. حسنی محتشم با تاكید بر اینكه استان همدان در اجرای سند تحول بنیادین در سطح كشور پیشتاز است اضافه كرد: 100 درصد معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی تا پایان شهریور ماه دوره های آموزشی نظام جدید را فرا گرفتند. وی اظهار داشت: برگزاری كلاس های ضمن خدمت برای آموزگاران، دبیران و مشاوران در رابطه با مبانی آموزش و پرورش در سند تحول در مجموع برای 31 هزار و 938 نفر ساعت از دیگر برنامه های اجرایی برای تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. وی گفت: برای سال تحصیلی جاری 830 كلاس پایه ششم با 23 هزار و 75 نفر دانش آموز دختر و پسر در استان همدان تشكیل شده است. مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش همدان نیز گفت: توزیع 11 هزار نسخه ویژه نامه، چهار هزار جلد كتاب با موضوع 290 اقدام آموزش و پرورش و 46 هزار جلد كتاب سند تحول و راهنمای عمومی از فعالیت های آموزش و پرورش استان برای اطلاع رسانی مناسب نظام 3-3-6 است. 'شكرالله كیانی' افزود: برگزاری 70 مورد كارگاه آموزشی با شركت 25 هزار نفر ، تهیه 700 خبر و 12 برنامه تلویزیونی با موضوع طرح استقرار نظام آموزشی 3-3-6 در استان همدان انجام شده است. معاون اداری و مالی نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: با توجه به سیاست وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرایی كردن نظام 3-3-6 در سال تحصیلی جاری و اهمیت فراهم سازی فضاهای مورد نیاز سه تیم ویژه از كارشناسان نوسازی مدارس اطلاعات و آمار فضای مورد نیاز را جمع آوری كردند. 'محسن معصوم علیزاده' افزود: پس از اخذ نظرات كارشناسان نوسازی مدارس مقرر شد تامین فضای مورد نیاز از طریق جابجایی فضاهای موجود،تفكیك و تجمیع احداث كلاس و كلاس های پیش ساخته تامین كند كه این كار برای سال تحصیلی جاری عملی شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 29351
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1